Jumaat, 28 November 2008

Kuala Terengganu Akan Ada Pilihanraya Kecil


Ambo sampai Kuantan jam 9:15 malam selepas bertolak dari Kota Bharu jam 2:30 petang. Macam kedatangan ambo yang dulu2... Ambo dijemput oleh 3 orang anak buah ambo iaitu Afnan, Alifah dan Ariff Irfan bersama abah mereka. Sampai di rumah di Taman Semambu baru, ambo layan blog ambo ini dan tergerak untuk membaca blog YB Drs. Idham Lim (ADUN Titi Serong di Perak).

Tajuk mula-mula ambo baca ialah AHLI PARLIMEN KUALA TERENGGANU MENINGGAL DUNIA. Pada sahabat yang ingin mendapat butirannya boleh melayari www.idhamlim.blogspot.com.

Entahlah ambo tak tahu kenapa timbul keriangan di hati mendengar berita ini... Mungkin ambo suka pilihanraya kecil. Pilihanraya Umum Mac 2008 yang lalu, calon PAS Hj Mohamad Bin Sabu (Abe Mat) kalah kepada Allahyarham Datuk Razali Ismail. Siapa yang akan menjadi calon tidak penting... Yang penting ialah gerak kerja menghadapi pilihanraya kecil ini. Pada sahabat-sahabat ambo di Terengganu persiapkanlah diri untuk menghadapi PRK tersebut.

Satu ingatan daripada ambo ialah jangan mengukur kekuatan KITA berdasarkan ceramah umum. Semarakkan semangat jihad dan bersama kita merempuh benteng sekular yang InsyaAllah akan runtuh dengan berkat kerja keras dan pertolongan Allah swt.

Takbir...
ALLAHU AKBAR
ALLAHU AKBAR
ALLAHU AKBAR

Tiada ulasan: