Jumaat, 5 Disember 2008

Banjir 05/12/08 - Sejenak Bersama Dato' KJ Ahli Parlimen Tumpat


Bermula dengan pertemuan di Kg Julok jam 10:30 pagi kelihatan Dato' KJ mengharungi air yang semakin surut untuk bertemu mata dengan penduduk kampung yang sedang menunggu bot untuk menuju ke destinasi masing2.

Tepat jam 10:40 pagi beliau menaiki bot menuju ke Kg Kajang Sebidang bagi mendengar masalah penduduk di sana. Beliau kemudian menyampaikan hamper kepada seluruh penduduk Kg Kajang Sebidang dan dijamu oleh tuan rumah dengan hidangan tengahari (gulai ayam kampung dengan anak lembu... yum2).

Jam 2:30 petang beliau mengunjungi pusat pemindahan banjir di SK Bunohan. Di sana beliau diberi taklimat mengenai keadaan pusat tersebut dang menyampaian sumbangan kain sembahyang untuk kanak-kanak perempuan yang menyertai kursus solat yang dibuat oleh Ustazah Maziah Awang Senik dari Unit Halaqat Pengkalan Kubor. Beliau juga turut menyampaikan saguhati kenangan kepada sukarelawan PBSM serta daging burger dan nuggets ayam kepada pusat pemindahan.

Selepas solat Asar beliau ke Kg Kok Pauh di Pengakalan Kubor untuk menyampaikan hamper kepada beberapa orang penduduk yang turut ditenggelami air.

Tiada ulasan: