Sabtu, 7 Mac 2009

Seminggu Sudah Berlalu

Malam ini hari Sabtu malam Ahad, Majlis Tindakan DUN Pengkalan Kubor mengadakan majlis tahlil buat Allahyarham Ustaz Hj Wan Mohd Jamil Wan Mahmood yang telah pergi menyahut panggilan Ilahi pada pagi Sabtu yang lalu. Tahlil tersebut diadakan di Masjid Geting dan dihadiri hampir 500 orang.

Kami, di Pengkalan Kubor begitu merasa kehilangan.... Sepanjang 4 tahun kebelakangan ini Allahyarham menjadi ikon utama di Pengkalan Kubor. Allahyarham sentiasa mempunyai masa untuk mendengar dan membantu menyelesaikan masalah rakyat. Allahyarham lebih terbuka di dalam membuat keputusan. Paling utama Allahyarham tidak membuat keputusan secara berseorangan dan mengikut perasaan. Setiap keputusan yang diambil turut mengambil kira pandangan setiap pihak.

Sepanjang 4 tahun ini banyak garapan yang Allahyarham atur untuk orang muda. Atas inisiatif Allahyarham selama 4 tahun tersebut, DUN Pengkalan Kubor kini mempunyai ramai tenaga muda yang aktif berkhidmat untuk parti dan masyarakat secara sukarela. Pendekatan yang diambil oleh Allahyarham dengan turun berdampingan golongan muda telah mendapat perhatian golongan tersebut. Usaha Allahyarham membawa anak-anak muda melawat Pulau Langkawi antara bukti kesungguhan Allahyarham untuk mendekati golongan ini.
Sesungguhnya yang tinggal kini hanyalah kenangan. Insya Allah semangat yang Allahyarham tunjukkan itu dapat menjadi pedoman kepada kami untuk mengemudi DUN Pengkalan Kubor di masa hadapan. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham. Buat Kak Ti... bersabarlah menempuh ujian dari Ilahi ini.

Tiada ulasan: