Rabu, 8 April 2009

Bukit Gantang Final Chapter2 - Gambar-Gambar

04/04/09 - Malam, ceramah kelompok di Sungai Che Rahmat, antara penceramah utama YB Mohd Zaki, Ustaz Nik Abduh dan Ustaz Hamid Derani. Ambo terkejut dengan pakaian Ustaz Hamid, dengan bush jacket dan bersongkok ambo ingat orang UMNO sesat... hehe... Maaf Ustaz malam gelap tak wape nampak..


Kanan sekali Tok Gawa Che Awe bersila menjadi pengerusi pada malam tersebut.


05/04/09 - Pagi, Bersama jentera pemuda seluruh Perak dan Malaysia yang bertugas di Bukit Gantang untuk menggemput DUN Trong... Kuat UMNO DUN nih..


Timbalan KP DPPPusat Ustaz Nasharuddin Tantawi memberi taklimat kepada pemuda sebelum turun ke gelanggang untuk berkempen dan sebarkan risalah. Tumpat ditugaskan ke Peti Undi Air Terjun.


Ambo sempat menjeling kepada kamera sambil mendengar taklimat gerakerja daripada Pemuda Perak yang menjadi ketua ke Peti Undi Air Terjun.


Menunjukkan sms kepada TKP Tumpat, Hj Rosli Abdullah. Sms panggila balik bertugas di Permatang Raja.. Haha nak lari dari tugas la tu...


05/04/09 - Malam, BBQ terbuka bersama pengundi Permatang Raja dan Sungai Che Rahmat bertempat di Markaz PAS Sg Che Rahmat. Ni adalah tayangan skrin kuliah Ustaz Akhil Hyy.


Pemuda harapan bangsa sedang memanggang 30 ekor ayam dan 40 kg kambing... Hehe sapa ada darah tinggi tok sah la jamah kambing.


Semua datang, UMNO pun datang dengan niat semata-mata nak makan, makan la... Tapi dalam gambar ni orang PAS.


Walaupun hujan rintik2, orang ramai tak lari balik.. Depa setia mendengar ceramah pendek YB Kak Lah, Ahli Parlimen Rantau Panjang yang juga Ketua Muslimat Kelantan aka Naib Ketua Muslimat Pusat. Yang bertapung bulat kat gambar tu adalah titis hujan la tu...


YB Kak Lah bersemangat berceramah setealh melihat audien tidak berganjak malahan bertambah ramai. YB Kak Lah ni top three dalam kepimpinan muslimat hak ambo tabik.. Bulih tabik spring ko Kak Lah. Jeliro pendengar mendengar hujah Kak Lah.


Sibuk anak muda membakar ayam dan kambing.. Entah sapa2 la yang memanggang semua tu... Tapi takpa sebab semua happy. Jangan lupa undi BULAN tau...


Ambo jadi mc malam tu... Kak Lah bersalaman dengan pemenang cabutan bertuah. Suka hati sungguh kakak kita tu. Ows ada jerawat tumbuh... perati betul2 k... Jerawatbaru tuh.


Timbalan Ketua Muslimat Tumpat, Kak Yah aka Tengku Maziah ataupun Mak Engku sedang menghurai cara2 buat nasi dagang dalam demonstrasi buat nasi dagang. Tukang masaknya ialah Mok Ngulu Pasir Pekan, Kak Mah dan isteri Cikgu Him (maaf des lupa nama).


YDP PAS Beruas juga mengambil bahagian menyampaikan hadiah cabutan bertuah kepada pemenang.


Turut bersama pada malam tersebuta ialah AJK PAS Tumpat iaitu HJ Wan Hassan Wan Abdullah dan Ketua Lajnah Tarbiah PAS Tumpat iaitu Hj Nordin Adam.


Acara malam itu diakhiri dengan persembahan nasyid dari adik2 SK Permatang Pauh... 4 buah lagu disampaikan...


06/04/09 - Taklimat keselamatan oleh YB Mohd Zaki dan Hj Wan Hassan Wan Abdullah kepada jentera pembantu dari Tumpat.


Khusuk mendengar arahan dan tugas2 yang perlu dilaksanakan sebelum hari mengundi.


07/04/09 - Hari yang ditunggu telah tiba. SELAMAT MENGUNDI...


Merayu undi bersama pemuda tempatan sebelum pengundi masuk dalam pagar sekolah...


Ni hau ma? Mengejar pengundi tionghua...


Perayu undi yang didatangkan khas dari Pondok Hj Daud Kg Tebing Tumpat Kelantan iaitu Kak Na (berbaju merah).


Encik Jamaluddin Ishak dan Sapuan sedang sibuk mengira peratus yang keluar mengundi... Capai ke target yang disasarkan???


Kak Na tetap bersemangat mengejar pengundi walaupun dihalang oleh pemuda dan puter UMNO/BN. Kental jiwa Kak Na demi kemenangan ISLAM...


Pemuda tiang negara tapi yang ni tiang api ke tiang gol ke... Cek pon tak tauu...


Bagaikan ada daya tarikan magnet, YAB Dato' Seri Ir Hj Mohd Nizar calon PAS Bukit Gantang di hurungi oleh semua orang. Macam ada aura yang boleh menarik perhatian orang untuk mendekati dan bersalaman dengan beliau. TAKBIR...


Dan la juga ambo berpossing bersama Dato' Mustafa Ali Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Pusat yang juga Pesuruhjaya PAS Terengganu... Bila la Terengganu PAS nak menang.


YB Kak Lah sempat turun padang menjenguk muslimat merayu undi di SK Permatang Raja.


Angkatan Wanita KeAdilan tidak melepaskan peluang bergambar bersama YB Kak Lah.


Tamat waktu mengundi kami bergambar beramai2 di depan bangsal panas... Sedih la plak nak tinggal hangpa semua...


Nilah pemuda yang bakal menjadi tunggak perjuangan PAS di Permatang Raja pada masa akan datang.


Kerana kakak2 nilah nama ambo ditukar menjadi Kamarul Zin.

-TAMMAT-

Tiada ulasan: